Αν όλα πάνε καλά, θα έχουμε φθηνότερο ρεύμα σε ένα χρόνο
Ο πρόεδρος της Αρχής Ηλεκτρισμού δηλώνει πως αναμένεται ότι μέχρι το Μάρτη θα επαναλειτουργήσει κανονικά ο ηλεκτροπαραγωγός σταθμός
Αν όλα πάνε καλά και σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, τον Μάρτιο του 2013 οι Κύπριοι καταναλωτές θα σταματήσουν να πληρώνουν το 6,96% που τους επιβάλλεται επιπρόσθετα στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος κάθε δίμηνο, για να καλυφθεί το κόστος που προκάλεσε στην Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου η έκρηξη στο Μαρί, η οποία προκάλεσε, όπως είναι γνωστό, τεράστιες ζημιές στον ηλεκτροπαραγωγό σταθμό Βασιλικού.
Όπως δήλωσε στην εφημερίδα μας ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΑΗΚ Χάρης Θράσου, η ΑΗΚ ελπίζει ότι οι εργασίες για πλήρη αποκατάσταση των ζημιών και επαναλειτουργία όλων των μονάδων όπως λειτουργούσαν πριν από τη φονική έκρηξη θα κυλήσουν ομαλά και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το οποίο προβλέπει ότι μέχρι τον Μάρτη του 2013 όλα θα είναι έτοιμα.
Εγκαθίστανται τον Ιούνιο
Ο κ. Θράσου μίλησε και για τις νέες γεννήτριες που έχει ενοικιάσει η ΑΗΚ με προσφορές και οι οποίες θα εγκατασταθούν μέχρι τις 15 Ιουνίου και είπε ότι μεχρι στιγμής δεν έχει ληφθεί απόφαση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕΚ) για μετακύλιση του κόστους ενοικίασης στους καταναλωτές. Ο κ. Θράσου απαντούσε σε ερώτησή μας αν το κόστος θα κληθούν και πάλιν να το καταβάλουν οι καταναλωτές όπως έγινε και με τις ζημιές λόγω της έκρηξης στο Μαρί.
«Το θέμα του καθορισμού της τιμής της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος είναι αρμοδιότητα της ΡΑΕΚ, είπε, και απ' ό,τι γνωρίζω, μέχρι στιγμής η Αρχή δεν εκδήλωσε πρόθεση να προχωρήσει σε αύξηση της τιμής.
Σε εφεδρεία
Οι νέες γεννήτριες ισχύος 120 μεγαβάτ είναι εγκαταστημένες στον Αραβικό Κόλπο και ανήκουν σε αμερικανική εταιρεία. Η τιμή στην οποία θα τις νοικιάζουμε είναι ελαφρώς χαμηλότερη από αυτήν την οποία καταβάλλει σήμερα η ΑΗΚ για άλλες γεννήτριες. Οι νέες μονάδες θα εγκατασταθούν και θα είναι έτοιμες προς χρήση αν χρειαστεί επιπρόσθετη παραγωγή ενέργειας και λόγω αυξημένης ζήτησης λόγω καλοκαιριού αλλά και λόγω των αναγκών που θα δημιουργήσει στη χώρα μας η προεδρία της ΕΕ.
Πυρετώδεις οι εργασίες
Χθες ο πρόεδρος του δ.σ. της ΑΗΚ είχε δηλώσει στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι στην Αρχή Ηλεκτρισμού «εργαζόμαστε πυρετωδώς ούτως ώστε να έχουμε επάρκεια ηλεκτρικού ρεύματος το καλοκαίρι, να ικανοποιήσουμε τη μεγίστη ζήτηση της περιόδου. Εχουμε εκατοντάδες κόσμου που εργάζονται τόσο στις κτιριακές εγκαταστάσεις όσο και στις μονάδες και είμαστε αισιόδοξοι ότι θα πετύχουμε τον στόχο μας».
«Υπάρχουν, ανέφερε, κινητές μονάδες σε χρήση και φέρνουμε και άλλες ισχύος 120 Μεγαβάτ, οι οποίες θα εγκατασταθούν μέχρι τις 15 Ιουνίου, προκειμένου να έχουμε περισσότερη εφεδρεία σε περίπτωση που θα χρειαστούν πέραν από τη μεγίστη ζήτηση που αναμένουμε σε περίπτωση που υπάρξουν αντίξοες καιρικές συνθήκες».
Ο κ. Θράσου είπε επίσης ότι οι νέες γεννήτριες δεν θα είναι χρήσιμες μετά την πλήρη επαναλειτουργία των δικών μας μονάδων.
«Τις ενοικιάζουμε, σημείωσε, διότι αναμένουμε ότι με τη δραστηριοποίηση των δικών μας μονάδων δεν θα τις χρειαζόμαστε. Έτσι σιγά-σιγά θα απομακρυνθούν τόσο αυτές όσο και οι υπόλοιπες κινητές μονάδες ούτως ώστε να φύγει και το επιπρόσθετο τέλος που έχει επιβληθεί στους καταναλωτές για την ενοικίαση αυτών των μονάδων».
Για τις εργασίες για επανέναρξη της λειτουργίας του ηλεκτροπαραγωγού σταθμού στο Βασιλικό, ο Χάρης Θράσου είπε ότι «αναμένουμε πως από τον Ιούνιο θα αρχίσει να τίθεται σε λειτουργία μέρος της μονάδας 5, τον Ιούλιο άλλο μέρος και τον Αύγουστο να τεθεί σε πλήρη λειτουργία. Ταυτόχρονα θα αρχίσει να λειτουργεί και η 4η μονάδα παραγωγής ρεύματος και έτσι εκτός από τα 220 μεγαβάτ από τη μονάδα 5 θα υπάρχουν και άλλα 70 μεγαβάτ από την ταυτόχρονη λειτουργία της 4ης μονάδας. Αυτή η παραγωγή θα χρησιμοποιηθεί για την περίοδο του καλοκαιριού».
Συμφωνα με τον πρόεδρο της ΑΗΚ, «οι επιδιορθώσεις στον Ηλεκτροπαραγωγό Σταθμό Βασιλικού θα συνεχίσουν και αναμένεται ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2013 θα υπάρχει πλήρης λειτουργία του Σταθμού στην κατάσταση που βρισκόταν πριν από την καταστροφή της 11ης Ιουλίου 2011».
Φταίνε και τα καύσιμα
Ο κ. Θράσου εξήγησε πως «το 6,96% που έχει επιβληθεί στους λογαριασμούς των καταναλωτών για την ενοικίαση των γεννητριών αναμένεται ότι θα πρέπει να αφαιρεθεί με την απομάκρυνση των γεννητριών».
Εξέφρασε επίσης την ελπίδα να υπάρξει μείωση στην τιμή των καυσίμων, διότι η μεγάλη διαφορά στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος δεν είναι μόνο το 6,96% αλλά και τηςδιεθνούς τιμής των καυσίμων.
«Υπάρχει μια μείωση στην τιμή των καυσίμων, τον περασμένο μήνα βρισκόταν στα 118 δολάρια το βαρέλι, ενώ τώρα βρίσκεται γύρω στα 108 δολάρια. Εάν αυτή η τάση συνεχιστεί, τότε θα υπάρξει και η ανάλογη μείωση στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος για τους καταναλωτές», κατέληξε.
Source: Http://www.sigmalive.com/simerini

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου