Translate

Τετάρτη 18 Ιουλίου 2012

Έτοιμη για την κάθοδο της Τρόικας δηλώνει η κυβέρνηση!!



«Πολλά πράγματα τα έχουμε αναλύσει στους εκπροσώπους τόσο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας όσο και στην Κομισιόν και το ΔΝΤ, αναφορικά με την κυπριακή οικονομία και με τις ανάγκες που έχει η κυπριακή οικονομία καθώς και ποια είναι τα προβλήματα και ποιες είναι οι δυνατότητες της», ανέφερε ο κ. Στεφάνου, επαναλαμβάνοντας ότι η Κυβέρνηση έχει προσφύγει στο Μηχανισμό εξαιτίας του κυπριακού τραπεζικού συστήματος και της έκθεσης του στην ελληνική οικονομία.


Είπε επίσης ότι η Κυβέρνηση έχει τί να επιδείξει αναφορικά με το έργο εξυγίανσης της οικονομίας, διόρθωσης, διαρθρωτικών προβλημάτων και στρεβλώσεων που για δεκαετίες συσσωρεύτηκαν στην κυπριακή οικονομία και ασφαλώς έχει να επιδείξει και αποτελέσματα από τις διάφορες αποφάσεις που έχουν ληφθεί τόσο δημοσιονομικού όσο και διαρθρωτικού περιεχομένου.

Ο Εκπρόσωπος είπε επίσης ότι οι δημοσιονομικοί δείκτες της Κυπριακής Δημοκρατίας, ειδικά σε σχέση με την πλειοψηφία των κρατών – μελών της ΕΕ, είναι πολύ καλύτεροι και αυτό το γεγονός αποτελεί ένα στοιχείο που δείχνει ότι η κυπριακή οικονομία βρίσκεται σε καλή κατάσταση παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει.

"Παίρνουμε σειρά από μέτρα ενισχύοντας το οπλοστάσιο που έχουμε στα χέρια μας"

Σε ερώτηση αν η Κυβέρνηση προτίθεται να πάρει μέτρα στη Βουλή για ψήφιση προτού υπογραφεί το Μνημόνιο με την Τρόικα, ο κ. Στεφάνου είπε ότι υπάρχουν πράγματα που δεν είναι ανάγκη να πάνε στη Βουλή των Αντιπροσώπων.

«Για παράδειγμα, η περαιτέρω μείωση των δαπανών δεν χρειάζεται απόφαση της Βουλής, αλλά είναι θέμα της Κυβέρνησης με τα Υπουργεία και τις Υπηρεσίες και, ήδη, γίνεται μια τέτοια πολύ συγκεκριμένη εργασία με τα Υπουργεία και τις Υπηρεσίες, διότι μέσα στο πακέτο μέτρων που έχει εξετάσει το Υπουργικό Συμβούλιο, και για το οποίο έχουν ενημερωθεί τα κόμματα και οι κοινωνικοί εταίροι, προβλέπεται η περαιτέρω μείωση των δαπανών», είπε.

Ως παράδειγμα έθεσε επίσης τα ζητήματα που αφορούν την πάταξη της φοροδιαφυγής.

«Μια συγκεκριμένη ενέργεια είναι η τροποποίηση του Νόμου που κάναμε την περασμένη βδομάδα για το ‘name and shame’ ως ένα επιπρόσθετο εργαλείο στα ‘χέρια’ του κράτους για να εισπραχθούν ανείσπρακτοι φόροι σε ό,τι αφορά το ΦΠΑ», είπε.

Πρόσθεσε ότι για το θέμα της πάταξης της φοροδιαφυγής υπάρχουν στο πακέτο και κάποια άλλα μέτρα. Η Κυβέρνηση, είπε, είχε στείλει στη Βουλή το θέμα του στριφτού τσιγάρου και των αλκοολούχων ποτών με τη μορφή του κατ’ επείγοντος για να αντιμετωπιστεί η αισχροκέρδεια που παρατηρείται όταν γίνεται διαφοροποίηση στη φορολογία.

«Δυστυχώς, η Βουλή απέρριψε τη μορφή του κατ’ επείγοντος. Παίρνουμε επίσης μια σειρά από άλλα μέτρα ενισχύοντας και το ‘οπλοστάσιο’ που έχουμε στα χέρια μας στη συζήτηση με την Τρόικα, όπως είναι για παράδειγμα, το θέμα της προσπάθειας από μέρους της Κυβέρνησης για να ολοκληρωθεί η συζήτηση για το θέμα της αναδιάρθρωσης της ΑΤΑ προς το δικαιότερο», είπε.

Πρόσθεσε ότι το θέμα συζητείται με τους κοινωνικούς εταίρους, διότι δεν είναι θέμα Νόμου η ΑΤΑ, αλλά θέμα συμφωνίας μεταξύ των κοινωνικών εταίρων.

Moving animated cartoon smiling eyes with finger pointing down

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...